Нове покоління ехолотів - HDS - Частина 2 2010-07-15

Нове покоління ехолотів - HDS - частина 2

(Продовження. Частина 1)

 

7. Відображення карти у 3D. Про карти варто розповісти трохи детальніше, оскільки це дуже важлива складова. При виборі GPS-навігатора я переконаний, що найголовнішим і першорядним питанням є не вибір конкретної моделі, а карти, які він здатний читати. Тобто, на початку вибираємо найкращу карту, а потім підбираємо навігатор, який її читає, а не навпаки. Інакше можна купити чудовий великий і дорогий телевізор, який, наприклад, показує дві програми іспанською мовою.

Що читає HDS?

 

Нещодавно Lowrance домовилися про картографічне забезпечення з італійською фірмою «Навіонікс». Це безумовний лідер у створенні морських електронних навігаційних карток для аматорського використання. Тестую ці карти з середини минулого року. Вражає її надзвичайно якісне відображення на HDS, ніби спеціально для нього робилося.

Справа в тому, що на різних моделях картплотерів карта може відображатися по-різному. HDS коректно відображає важливу інформацію без засмічення екрана будь-яким сміттям. У разі збільшення масштабу нова інформація з'являється дуже дозовано та коректно. Приголомшує, що на деяких ділянках не полінувалися зобразити навіть поля трав, які в середній течії водосховищ утворюють складні лабіринти, з яких у темний час досить проблематично вибиратися. Дуже зручна властивість. Використовували результати аерофотозйомки. Напевно, були використані результати аерофотозйомки. Як і в будь-якій електронній карті є, звичайно, і кілька дрібних недоробок, але в цілому має сказати вийшло вдале поєднання кращої карти та кращого картплотера для наших потреб та умов.

Окрім класичної картографії, HDS здатні читати карти «Навіонікс» нового покоління. Такі як «Платинум» та «Платинум плюс», з 3Д (тобто об'ємним) зображенням надводного та підводного ландшафту.


Navionics Platinum - 3D

А також карти на основі супутникових знімків з можливістю перегляду фотографій найважливіших навігаційних об'єктів, наприклад, марин. Така картографія вже активно використовується у яхтовому світі. Звичайно, для Дніпра нам поки що таке недоступне, але все попереду. І власники HDS будуть, так би мовити, у темі. Звичайна класична карта в 3Д режимі теж виглядає дуже «ошатно». І крім суто естетичного моменту дає можливість, по-перше, впихнути більше інформації на екран, а по-друге, покращити сприйняття картинки під час руху.

HDS скриншот карты

Вид вниз від Києва. Праворуч Конча-Заспа, зліва Вишеньки. Масштаб дуже віддалений, при наближенні всі заливчики і проходи стануть значно докладнішими і чіткішими.

Повинен зауважити, що на екрані HDS картинка зображується набагато красивіше та якісніше, ніж скріншот на комп'ютері чи папері.

Ще є можливість поділити екран на дві частини. На одну вивести карту з малим наближенням, зорієнтовану північ. Для того, щоб розуміти у глобальному розумінні своє становище. На іншу половину вивести наближену карту, зорієнтовану під час руху. По ній зручно повертатиметься назад по треку і взагалі орієнтуватиметься «накоротке».

возможность разделить экран на две части - HDS

8. Збільшено швидкість прокручування екрана. Попередникам швидкості часом не вистачало. Особливо в холодну пору екран помітно пригальмовував. А негласне, але відоме правило свідчить, що швидкість прокручування екрану та швидкість човна мають бути узгоджені. Повільно йде човен, повільно повзе картинка на екрані. Якщо човен пішов швидше, а картинка за ним не встигає, то дуги однієї і тієї ж риби будуть малюватись короткими та маленькими порівняно із зображенням тих самих об'єктів на малій швидкості. Зображення рельєфу також втрачають адекватність. Виходить, що мала швидкість прокручування екрану певною мірою обмежує швидкість руху човна. Як і у випадку з Бродбендом, дане поліпшення дає можливість додати швидкості для пошуку риби, тим самим, скануючи велику площу за той же час. Коротше, важливе вдосконалення.

9. Три частоти випромінювання. Залежно від виду та умов лову можна перемикати частоту між 200, 83 та 50 кГц. Тим самим змінювати частоту випромінювання сигналу.
1. 200 кГц створений для максимальної деталізації на відносно невеликих глибин. Імовірно до 100 м-коду.
2. 83 кГц-для дрібних глибин, так як при його включенні промінь розсувається до 120 градусів, відповідно збільшуючи захоплення об'єктів, що цікавлять. Зі зрозумілих причин така функція дуже сподобається любителям лову сома на квок.
3. 50 кГц-для максимальних глибин, тобто для моря. Якщо така рибалка передбачається – потрібно попросити продавця комплект із датчиком для такої частоти.

10. Відображення інструментальної панелі. Lowrance HDS сумісний із деякими моделями підвісних двигунів Евенруд, Ямаха, Сузукі. Читає показання різних датчиків, таких як рівень палива, вольтметр, лаг (швидкість на воді). Розраховує економічність за різних режимів руху. Загалом виконує роль бортового комп'ютера.

HDS - уровень топлива, вольтметр, лаг

11. Кнопки. Головна клавіша стала чутливішою, курсор літає у всіх напрямках досить швидко.

8- та 10-дюймові моделі забезпечені кнопками швидкого доступу внизу екрану, що помітно прискорює керування. Над кнопками найважливіші функції вибраної сторінки.

кнопки быстрого доступа внизу экрана HDS

12. Приємні дрібниці, такі як кришка слота карт пам'яті на магніті, без замків. Або логотип LOWRANCE, що світиться в темряві, на задній стороні корпусу.

логотип LOWRANCE  на задней стороне корпуса

Удосконалено кронштейн монітора, тепер він унеможливлює поворот «голови» вниз при сильній трясці на хвилі. По центру кронштейна зроблено великий отвір для компактнішого закладу проводів усередину приладової панелі човна.

 

Автор: Юрій Орлов
www.navionika.com

Корзина  

товар (пустая)


Articles categories