Нове покоління ехолотів - HDS - Частина 3 2010-07-15

Нове покоління ехолотів - HDS - частина 3

(Продовження. Частина 1, Частина 2)

 

 

13. Сплячий режим. Є така особливість у мультифункціональних картплотерів - досить тривале завантаження при включенні. HDS – не виняток. Чудес не буває, чим більше налаштувань та різноманітних сторінок, тим більше потрібно часу, щоб усе це запустити. Але постійно включена електроніка досить суттєво «садить» батарею, якщо, звичайно, не працює підзарядка від двигуна. Та й взагалі, постійно включений без потреби монітор дещо напружує на рибалці, особливо вночі. Для цього впровадили так званий режим сну, точнісінько як на комп'ютері, який активізує і гасить екран двома натисканнями на кнопки, в дві секунди. Щоб не забути, що він таки працює і не залишити HDS працюючим надовго, тим самим розряджаючи батарею, прилад нагадує про себе написом «Пасив» на екрані кожні 10 секунд.

14. Здатність відображати погодні карти у реальному часі.

 

Продвижения штормов, осадки и молнии - Lowrance HDS
Показано просування штормів, опади та блискавки



антенна приемника погоды - Sirius

 

Звичайно, поки що тільки на території США, але вірю, що і до нас такий сервіс, колись теж дійде. Адже нещодавно, вже звична система GPS (глобальна позиційна система) була надбанням тільки Пентагону і подумати, що ми будемо їй вільно користуватися, могли тільки найвідчайдушніші оптимісти.

Для активізації цієї опції знадобиться антена приймача погоди. Антена приймає 120 каналів супутникового, цифрового радіо.

Lowrance Broadband Radar 24 - BR24
15. Сумісність з Бродбенд радаром високої роздільної здатності.
А це вже реальність. Третій революційний винахід Лоуренс останнім часом – радар високого дозволу. Розроблений для роботи в стиснених умовах, в основному для ближніх дистанцій, зокрема на річці або в тісній гавані. Класичні радари мають проблему з баченням у ближньому контурі. Тобто за обрій вони «луплять» будь здоровий, а під ногами (1км і менше) бачать погано. Ми провели натуральні випробування у наших умовах. Результати вразили. Небачена досі деталізація та роздільність об'єктів. Він здатний ідентифікувати незначні об'єкти. Навіть качку на воді, висота голови якої над поверхнею 10 см-фантастика! Тобто про безпеку від зіткнення, наприклад, з колодою можна говорити всерйоз. Бачить на відстані 3-4 метри від себе.


Плюс до всього, це перший у світі безпечний радар. Будь-які інші радари дають у сотні разів сильніше випромінювання, шкідливе для здоров'я та потрапляти у 25 градусний горизонтальний сектор класичного радару дуже не рекомендується. При цьому Бродбенд радар випромінює в десятки разів менше, ніж звичайний мобільний телефон.

Дивіться відео. Це диво здатне працювати тільки на HDS та ще деяких моделях картплотерерів від NAVICO.

Слева скриншоты Бродбенда, справа традиционного, но HD радара



На схемі можна побачити різницю. Ліворуч скріншоти Бродбенда, справа традиційного, але HD радара. На порівняльній схемі зверху донизу. 1. Човен на якорі біля берега 2. Місце розташування радару. 3. Пішохідний міст. На нижній порівняльній схемі різниця зображення скупчення заякорених човнів.
Зауважу, що порівняння проводити не просто зі звичайним радаром, а з недавньою новинкою НD (High Definition - високого дозволу). Як Ви розумієте різниця в зображенні з більш старовинними радарами (2-3 річної давності) набагато відчутніша.

16. Попередньо встановлені режими налаштування ехолота. У Лоуренс вигадали ще один фокус з полегшення життя простим смертним. Щоб людина не парилася з налаштуванням ехолота, в меню можна вибрати з 8 видів налаштувань одну, що підходить для вашого випадку. Наприклад: для солоної води, для прісної води, глибоководний тролінг, мілководний тролінг, швидкий тролінг, стандартний і т.д. Передбачається, що в кожному випадку застосовані налаштування, які фахівці Лоуренс вважають оптимальними для цього виду використання. Чесно кажучи, мені не сподобалася більшість запропонованих варіантів. Чи то через звички, що склалися, чи то я не розумію особливості Американського лову, чи то просто функція вже є, але ще не доопрацьована. Але загалом ідея дуже позитивна.

17. Сумісність із Структур сканером. Насамкінець, найголовніше. Чудо під назвою Структурний сканер (Lowrance StructureScan) працює лише з лінійкою Lowrance HDS.

Сеть Lowrance - HDS, LSS



Структурсканер (LSS) - це додатковий пристрій у вигляді блэкбокса з підключеним до нього додатковим трансд'юсером (датчиком - випромінювачем). Блекбокс підключається кабелем до головки HDS. Два трансд'юсери можуть працювати одночасно, доповнюючи один одного. Структурсканер у свою чергу складається з бокового сканера, завдання якого начебто ліхтарем просвічувати дно по сторонах човна (до 145 метрів в обидві сторони) та нижнім сканером, завдання якого – сканувати дно під човном.

Боковой и нижний сканер Lowrance



Качество изображения подводных объектов просто потрясает.

Боковой и нижний сканер - автомобиль



Бічний та нижній сканер - автомобіль. Не утримаюся від коментаря – якщо наблизить колесо зумом, то можна, мабуть, розглянути дизайн дисків.

Мені пощастило першому в Україні випробувати це диво. Мій висновок - решта ехолотів просто глибиноміри. Ця штука, схоже, незабаром змінить уявлення про ехолокацію.

Докладніше можна прочитати у статті "Ехолот нового покоління".
Перегляньте відео про LSS.

18. Безліч колірних відображень картинки ехолота.
Раніше ми вважали, що це просто порожні «навороти» і включали один найкрасивіший колірний режим, найчастіше «кольорове тросування». Але тепер є можливість поєднувати картинку класичного ехолота і нижнього сканера, і можливість вибору відповідних кольорів виявилася дуже доречною.


Наложение картинки структурсканера на эхолот.
Накладення картинки структурсканера на ехолот. Сірий структурсканер, червоно-жовтий ехолот



Накладення картинки структурсканера на ехолот. Сірий структура сканера, червоно-жовтий ехолот.Мабуть, за певної вправності можна навіть визначити траєкторію руху косяка риби. Так як стуктурсканер точно покаже твердий предмет (у тому числі і рибу), а звичайний ехолот водночас відображає і всілякі вихрові потоки, які можуть створювати риби або течії. Таким чином, поки що чисто теоретично, на такій суміщеній картинці можна побачити напрям шельфу за рибою, як за кометою. Тобто можна буде сказати, що одвірок йде вгору за течією, скочується вниз або стоїть нерухомо. Незабаром ми постараємося відповісти на це шляхом проведення натуральних експериментів за участю підводних мисливців.

19. Оптимальний модельний ряд. У модельному ряді HDS чотири моделі, кожна з яких має переваги. Я розглядав моделі тільки суміщені, GPS та ехолот. Хоча є моделі в тому ж корпусі лише ехолоти або лише GPS. Але різниця у вартості з багатофункціональними приладами незначна і навіть якщо зараз не по кишені купити для нього фірмову карту, то в майбутньому може з'явитися така можливість або гостра необхідність в карті і функція буде затребувана. Мені довелося випробувати в натуральних умовах (на риболовлях) 5, 7, 8 дюймові моделі, причому досить ґрунтовно. Опишу приємні риси. Варто відразу зазначити, що ціна залежить на 80% від величини екрану, а не від функціональних можливостей начинки.

HDS-5 Розмірник стандартних та звичних нам 5-дюймових LCX, LMS, X та GlobalMap®. Але за ті ж гроші, що і порівняні старі моделі, Ви маєте перераховані вище навороти. З недоліків – нестерпно малий для відображення структурного сканера. Але показуватиме. Якщо розбити екран на два вікна, то картинки будуть як сірникові коробки.

HDS-7 Теж саме і HDS-5, тільки розтягнутий по ширині екран. Це певною мірою рятує картинку Структурсканера. Але в роботі з ним і з HDS5 все ж таки є незручність. Наприклад, якщо ставиш крапку в віконці сканера, то щоб знайти її на GPS карті, потрібно заходити в меню, включати карту, шукати крапку і лише потім можна йти на неї. Потім потрібно знову заходити в меню та включати вікно сканера. Загалом, мороку не для білих людей. Дуже хочеться бачити на екрані і обидві структури сканера (боковий і нижній) і карту одночасно, але на 5 і 7 це не дозволено так як при розділенні вікна будуть непристойно малі. Плюс до цього Структурсканер жалібно просить більше екрану, оскільки чим більше екран, тим краще відображаються дрібні об'єкти. Моторний човен можна вважати ще дрібним об'єктом для сканера, якщо звичайно не використовувати збільшення саме на нього.


HDS-8 – ось вона – мрія сучасного рибалки! Оптимальні параметри розміру екрана. Можливість розбивки екран на чотири вікна. Причому дає змогу відрегулювати величину кожного з них. Клавіші швидкого доступу. Два слоти для карток пам'яті. Оптимальні розміри корпусу, ще не надто великий для маленького човника. Круте підсвічування LOWRANCE на задній кришці корпусу. Ледве стримую емоції від захоплення, що переповнює.

Возможность разбивки экран на четыре окна. Только для HDS-8, HDS-10
Можливість розбивки екран на чотири вікна. Тільки для HDS8, HDS10



HDS-10 - він ще не побував у моїх руках. Але втім не думаю, що в ньому знайдеться щось більше, ніж у попередній моделі. За функціями це той же HDS-8 лише з максимально можливим екраном. Ну що сказати – це технічна вершина для рибалки на сьогоднішній день. Взяв би я собі такий, якби мав нагоду? Звісно так! Тому що головний принцип при виборі мультифункціонального плоттера – чим більше, тим краще! Наскільки можна конструктивно впхнути в човен і, звичайно, дозволяють фінанси. Ще крутіше, звичайно, поставити два HDS-10, що, до речі, в порядку речей для морських рибалок. Через блок структурсканера вони будуть взаємопов'язані між собою. Один монітор займається лише картографією, другий лише структурсканером та ехолотом. Або один – карта та звичайний ехолот, другий – лише структурсканер.

Три HDS-10 для рибалки, напевно, буде перебір. Хоча для серйозної моторної яхти можна п'ять. Наприклад: 1 Картплотер. 2 Структурсканер та ехолот. 3 Бродбенд радар налаштований на ближній контур. 4 Класичний радар налаштований на дальній контур. 5 Електронна панель приладів. Ще обов'язково окремий монітор для виведення зображень від відеокамер розкиданих по всьому човну HDS для цього не підійде, тому що не читає відео. Можна ще окремо вивести класичний ехолот на шостий HDS-10 монітор, але боюся, не вистачить місця на капітанському містку.

Автор: Юрій Орлов
www.navionika.com

Корзина  

товар (пустая)


Articles categories